Aantal aannemers:
Aantal beoordelingen:

“Zijn deze beoordelingen betrouwbaar?”

Beoordelaars worden eerst gecontroleerd alvorens evaluaties worden gepubliceerd. Er wordt nagegaan of de persoon die een evaluatie nalaat wel werkelijk is wie hij/zij zegt te zijn. In de mate van het mogelijke wordt er ook gecontroleerd of de beoordelaar geen familiale of professionele banden heeft met het geëvalueerde aannemingsbedrijf. In geval van twijfel wordt een bewijs van de samenwerking met de aannemer (een offerte, een factuur, etc). gevraagd. > meer info

  • Wat is happybouwen.be?

    Happybouwen.be verzamelt alle ervaringen - positief én negatief - die particulieren hebben met bouwbedrijven. Aannemers, schilders, schrijnwerkers, interieurbouwers... allemaal worden ze op basis van de volgende punten geëvalueerd door (ver)bouwers: Kwaliteit, Prijs, Advies, Communicatie, Stiptheid, Orde en netheid, Naservice. (Ver)bouwers vinden dus snel en gemakkelijk een kwalitatieve aannemer uit hun buurt. Maar ook professionals ontdekken snel de voordelen van Happy Bouwen. Zo onderscheiden ze zich van hun concurrentie door hun goede reviews op onze website. Bovendien ontdek je als vakman meteen ook waar je verbeterpunten liggen, waardoor je klanttevredenheid zal stijgen. Win-win voor alle partijen, dus!

  • Zijn deze beoordelingen wel betrouwbaar?

    Natuurlijk is geen enkel systeem volledig waterdicht, maar we doen er wel alles aan om fraude en onechte reviews te voorkomen. Hoe? Dankzij verschillende automatische en handmatige controlemomenten, zoals automatische controle op e-mailadressen en steekproeven. Ook wordt er bij twijfel een bewijs van de samenwerking gevraagd, zoals een offerte of een factuur. Zie je zelf een "verdachte" review? Dan kun je die altijd melden via info@happybouwen.be en wij kijken het na.

  • Kan ik een klacht indienen over mijn aannemer?

    Nee, dat kan niet. Op Happy Bouwen kun je recensies achterlaten, maar geen klacht neerleggen. Indien je problemen hebt met een aannemer, verwijzen we je graag door naar de Verzoeningscommissie Bouw.

  • Hoe schrijf ik een goede review?

    Een goede review schrijven is helemaal niet moeilijk! Je beschrijft kort en helder wat volgens jou goed is gegaan en wat beter kon. Het is dankzij die bondige omschrijving dat andere particulieren een goed beeld krijgen van de werkwijze van jouw aannemer.

  • Kan ik juridische problemen krijgen door een beoordeling te plaatsen?

    Zolang je een eerlijke en correcte recensie achterlaat over een aannemer waarmee je effectief hebt samengewerkt, zul je zeker geen problemen krijgen. Bij twijfel zul je de samenwerking moeten kunnen bewijzen, bijvoorbeeld door je factuur door te sturen. Het is daarnaast ook belangrijk dat je je persoonsgegevens correct doorgeeft aan Happybouwen.be. Geen zorgen: tegenover de buitenwereld kun je wél anoniem blijven. Je naam verschijnt dus niet noodzakelijk publiekelijk op onze website.

  • Ik wil anoniem blijven, kan dat?

    Ja: als je dat wilt, kun je anoniem blijven op Happy Bouwen. Alleen je gebruikersnaam en woonplaats worden op de website gepubliceerd. Andere informatie zoals je naam, e-mailadres of telefoonnummer worden dus onder geen beding gepubliceerd en worden enkel en alleen gebruikt voor de werking van happybouwen.be. Er is slechts één situatie waarin je je anonimiteit (deels) kunt verliezen: wanneer een bezoeker van Happy Bouwen contact met jou wil opnemen én je daarop reageert. Dan maak je logischerwijze je e-mailadres zichtbaar. Echter, je bent niet verplicht om te reageren en kunt dus ook dan anoniem blijven indien gewenst.

  • Ik vind de aannemer die ik wil beoordelen niet terug, wat nu?

    Als je de aannemer die je wilt beoordelen niet terugvindt, wil dat waarschijnlijk zeggen dat daar nog geen recensie van is verschenen. Het bouwbedrijf toevoegen, is gelukkig erg makkelijk. Je selecteert simpelweg de knop 'aannemer toevoegen' in het linkermenu en je vult de gegevens van de vakman in. Meteen daarna schrijf jij dan je ervaring waarheidsgetrouw neer.

  • Kan iedereen een aannemer toegevoegen op happybouwen.be?

    Ja, iedere bezoeker van Happy Bouwen kan een aannemer toevoegen, op voorwaarde dat die zijn/haar persoonlijke gegevens correct invult. Geen zorgen, die persoonlijke gegevens worden niet openbaar gemaakt op de website. Het is wel zo dat de gegevens en de recensies van de aannemers eerst worden nagekeken door Happy Bouwen alvorens ze worden gepubliceerd. Voor meer informatie daarover, verwijzen we je door naar de gebruiksvoorwaarden.

  • Kan ik mijn review aanpassen?

    Het kan natuurlijk voorkomen dat je na verloop van tijd van mening verandert. Dat is geen enkel probleem. Neem in dat geval met ons contact op via info@happybouwen.be of ons contactformulier.

  • Hoe worden de scores van de aannemers berekend?

    De gemiddelde totaalscore van alle beoordelingen wordt automatisch berekend op basis van twee elementen: 1. de periode waarin de werken werden uitgevoerd; 2. de prestatie van de aannemer op de verschillende evaluatiecriteria. Waarom is de periode zo belangrijk? Omdat aannemers met een slechte recensie zich kunnen verbeteren, terwijl goede aannemers ook slechter kunnen worden. Daarom wegen de scores van de laatste twaalf maanden het zwaarst door. Ook binnen de evaluatiecriteria (algemene waardering, kwaliteit, prijs, advies, communicatie, stiptheid, orde & netheid en naservice) krijgt elk criterium een ander gewicht. Al die factoren samen zorgen voor een correcte en betrouwbare eindscore.

  • Mijn beoordeling staat niet online, hoe komt dat?

    Dat je beoordeling (nog) niet online staat, wil waarschijnlijk zeggen dat we nog volop bezig zijn met je review te controleren. Wanneer we zien dat die aan onze gebruiksvoorwaarden voldoet, wordt je evaluatie online geplaatst.

  • VOOR VAKMANNEN: Ik ben niet akkoord met een beoordeling, wat moet ik doen?

    Aangezien Happy Bouwen geen betrokken partij is in de uitvoering van de werken en de dienst na verkoop, kan je de ervaringen en/of meningen van particulieren niet contesteren. Het staat je als aannemer wel volledig vrij om voor verdere dialoog rechtstreeks met de gebruiker(s) in contact te treden via de individuele contactbutton die bij elke evaluatie staat. Uiteraard kun je ook buiten onze website om de klant contacteren. Denk je dat iemand, ondanks onze controles, toch misbruik maakt van de website met fictieve evaluaties, laat het ons dan zeker weten. Dan onderzoeken wij of de beoordelaar wel degelijk met jou heeft gewerkt of niet. Je moet daarvoor wel eerst de klachtenprocedure volgen zoals beschreven in onze specifieke gebruiksvoorwaarden.

  • VOOR VAKMANNEN: Wat kost een vermelding op happybouwen.be?

    Een vermelding op happybouwen.be is volledig gratis, net zoals een bedrijfsprofiel invullen of reviews verzamelen. Alleen zo kunnen wij een volledig en onafhankelijk beeld van de markt geven.

  • VOOR VAKMANNEN: Kan ik mijn bedrijf laten verwijderen?

    Een bedrijf laten verwijderen kan wanneer je bedrijf failliet is of niet meer bestaat. Indien je niet meer werkt in de woningbouw, wordt je firma in overleg dus verwijderd. Negatieve reviews zijn nooit een reden voor verwijdering.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

Copyright 2020 HappyBouwen - Alle rechten voorbehouden